Análisis de la disposición pedagógica de los futuros profesores para usar las TIC

M. Jose Garrido, G. David Contreras, J. Christian Miranda

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

This article seeks to analyze the willingness to use ICT demonstrated by future teachers from encountering their beliefs on the educational contribution of these technologies and their preferences about how the classes should be, and how to use digital technologies in the classroom. This study, part of the FONDECYT project N°11110455, uses a mixed research design which involves, initially, an exploratory interview on a sample of 12 students and then, a statistical analysis with a national sample of students (n = 424) from 13 universities. The results show the existence of a typology with provisions that can become an opportunity to innovate with digital technologies in the future teachers' formation.

Título traducido de la contribuciónAnalysis of the pedagogical available of preservices teacher to use ICT
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)59-74
Número de páginas16
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen39
N.ºESPECIAL
DOI
EstadoPublicada - 2013
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Digital technology
  • Preservice teachers
  • Willingness

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis de la disposición pedagógica de los futuros profesores para usar las TIC'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto