Una aproximación a la construcción del currículo de química sobre la base de la estructura de los campos teóricos

Agustín Adúriz-Bravo, Cristian Merino Rubilar, Mercè Izquierdo-Aymerich

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This paper, based on previous theoretical, empirical and practical developments, presents a re-conceptualisation of school chemistry programmes using a model-based approach and a semantic conception of scientific models. We propose the practice of a school chemical activity in a series of structuring theoretical fields, supported on interventions that can be performed on carefully selected everyday phenomena. We suggest the presentation of school chemical concepts only when they become necessary, using those concepts as a way of introducing chemical models.

Título traducido de la contribuciónAn approach to the construction of chemistry curricula on the basis of structuring theoretical fields
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)42-45
Número de páginas4
PublicaciónJournal of Science Education
Volumen13
N.ºSUPPL.
EstadoPublicada - 2012
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Chemistry curricula and programmes
  • Models
  • Paradigmatic facts
  • School chemical activity
  • Structuring theoretical fields

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Una aproximación a la construcción del currículo de química sobre la base de la estructura de los campos teóricos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto