Aprender a liderar el cambio en organizaciones escolares en Chile

Luis Andrés Ahumada-Figueroa, Carmen Lucía Montecinos-Sanhueza, María Verónica Leiva-Guerrero, Fabián Andrés Campos-Vergara

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article analyzes the critical events that 13 new directors experience in public schools in Chile. Each event was rewritten by using the technique of narrative analysis. The results provide insights into the organizational dimensions involved in those events and the lessons they learn from the ways of managing a conflict. It is concluded that the critical events provide an opportunity to start an unplanned change with a scope related to the strategies for conflict management.

Título traducido de la contribuciónLearning to lead the change in school organizations in Chile
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)53-70
Número de páginas18
PublicaciónMagis
Volumen12
N.º24
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Labor conflict
  • Leadership
  • Organizational change
  • School principal

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aprender a liderar el cambio en organizaciones escolares en Chile'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto