¿Cómo indagar en las experiencias de los sujetos? Una discusión teórico-metodológica acerca del estudio de caso

Pamela Soto García, Silvia Redón Pantoja, Leticia Arancibia Martínez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The article explores the concept of experience from an interdisciplinary approximation. Based on a theoretical and epistemological analysis of this concept, we outline the most suitable method to recover the constructions of the meaning of the subjects’ action, specifically in the context where this research was developed with students from schools in contexts of poverty. In this article, we will refer exclusively to the methodological-theoretical record about the concept of experience, clarifying its semantic field and its theoretical basis. On the second part, we will link this theoretical option with a specific field work method (case study), in order to enter the subjective experiences in schools.

Título traducido de la contribuciónHow to investigate the experiences of the subjects? A theoretical and methodological discussion about case studies
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)303-324
Número de páginas22
PublicaciónAndamios
Volumen14
N.º33
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Case studies
  • Experiences
  • Meaning
  • Method
  • Subject

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Cómo indagar en las experiencias de los sujetos? Una discusión teórico-metodológica acerca del estudio de caso'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto