Complejidad sintáctica y construcción de narración. Análisis de una tarea de recontado en niños de preescolar

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The goal of this paper is to establish how children give complexity to their syntax in the different moments of a narration, according to a discursive functionalist approach. For this purpose, 30 preschool children were selected and they participated of a retelling activity. The children's oral productions were analyzed on the basis of story grammars, clause packaging and it clauses: isotaxis, parataxis and hypotaxis. The results show that children construct more clause packaging and with more complexity in the causal schema of story (first event and character action) and in the manifestation of inner world characters. The evidence supports the idea of notion of a strategic use of the syntax and of the textual modality incidence in it.

Título traducido de la contribuciónSyntactic complexity and narrative construction. Analysis of a retelling task by preschool children
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)91-113
Número de páginas23
PublicaciónCirculo de Linguistica Aplicada a la Comunicacion
Volumen69
DOI
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Clause packaging
  • Hypotaxis
  • Parataxis
  • Syntactic complexity

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Complejidad sintáctica y construcción de narración. Análisis de una tarea de recontado en niños de preescolar'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto