University teachers' conceptions about science and science learning, and how they address the promotion of scientific skills in biology teacher-training

Título traducido de la contribución: Concepciones del profesorado universitario acerca de la ciencia y su aprendizaje y cómo abordan la promoción de competencias científicas en la formación de futuros profesores de biología

Carolina Martínez Galaz, Corina Gónzalez Weil

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

17 Citas (Scopus)

Resumen

This research explores the conceptions about science of a group of Chilean University teachers, with the aim of relating their visions as to what science is and how it is learned. In addition, we analysed information about the scientific skills that they claim to promote in their classes, and how this relates to their conceptions. The study is a mixed investigation, in which the information on the study variables was recorded through a questionnaire and interviews. The results showed the existence of a positive relation between an empirical view of science and the traditional view of science learning; we also found a positive relation between the constructivist view of learning and the teachers' claims that they promote scientific skills.

Título traducido de la contribuciónConcepciones del profesorado universitario acerca de la ciencia y su aprendizaje y cómo abordan la promoción de competencias científicas en la formación de futuros profesores de biología
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)51-81
Número de páginas31
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen32
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Concepciones del profesorado universitario acerca de la ciencia y su aprendizaje y cómo abordan la promoción de competencias científicas en la formación de futuros profesores de biología'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto