Relaciones entre el conocimiento de la enseñanza y el conocimiento de las características del aprendizaje de las matemáticas: Caso de una profesora de secundaria

Diana Zakaryan, Soledad Estrella, Gonzalo Espinoza-Vásquez, Sergio Morales, Raimundo Olfos, Eric Flores-Medrano, José Carrillo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

5 Citas (Scopus)

Resumen

A teacher's knowledge is considered a significant factor contributing to their classroom performance and the promotion of mathematics learning in their students. This paper examines the knowledge deployed by a secondary teacher when working on the topic of similarity of triangles, focusing on the connections between subdomains within Pedagogical Content Knowledge in the model Mathematics Teachers' Specialized Knowledge. Specifically, drawing on data from lesson observations and interviews with the teacher, it considers connections between the subdomains knowledge of mathematics teaching and knowledge of the features of learning mathematics. The results underline the relationship between research and practice, in that they bring to the fore specific connections between subdomains and their related categories and illustrate how these contribute to classroom decisions.

Título traducido de la contribuciónConnections between knowledge of mathematics teaching and knowledge of features of learning mathematics: The case of a high-school teacher
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)105-123
Número de páginas19
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen36
N.º2
DOI
EstadoPublicada - jun 2018
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Knowledge of features of learning mathematics
  • Knowledge of mathematics teaching
  • Mathematics teachers
  • Secondary education
  • Similarity of triangles

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Relaciones entre el conocimiento de la enseñanza y el conocimiento de las características del aprendizaje de las matemáticas: Caso de una profesora de secundaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto