Construcción cognitiva del espacio vectorial R 2

Miguel Rodríguez Jara, Marcela Parraguez González, María Trigueros Gaisman

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

We present background information on the validation of a cognitive model for the lear ning of the vector space R 2 . As a result, we highlight the role played by the association of a pai r of real numbers t o a homogeneous l i near equat ion (with t wo unknowns) to induce an algebraic st r uct ure to the solution set. Furthermore, we present evidence of how the use of a parameter to write a solution of a homogeneous linear equation, is an important factor that highlights the product of a solution by a scalar as an operation that is associated with the solution set of a homogeneous linear equation. All of this has a close connection with the construction of the vector space R 2 .

Título traducido de la contribución Cognitive construction of vector space R 2
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)57-86
Número de páginas30
PublicaciónRevista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa
Volumen21
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 mar. 2018
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • APOS theory
  • Cognitive model
  • Homogeneous linear equation
  • Solution set
  • Vector space R

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Construcción cognitiva del espacio vectorial R 2'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto