Contrahegemonía en el profesorado chileno: estudio de casos en los niveles escolar y de la organización reivindicativa

Claudia Carrasco-Aguilar, Verónica López

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Through a multiple case study with a narrative design, we identify and describe some counter-hegemonic experiences of teachers in Chile, at the school and collective organization levels. For this purpose, teachers from a public school and teachers who adhere to two protest organizations are interviewed. The results show little articulation between both levels, and greater confrontation with capitalism in the second case. This article discusses the possibilities and implications of this articulation.

Título traducido de la contribuciónCounter-hegemony in Chilean teachers: case studies at the school and teacher organization levels
Idioma originalEspañol
PublicaciónIzquierdas
N.º51
EstadoPublicada - mar. 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • capitalism
  • counter-hegemony
  • neo-liberalism
  • polyphony of voices

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Contrahegemonía en el profesorado chileno: estudio de casos en los niveles escolar y de la organización reivindicativa'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto