Del árbol al cloroplasto: Concepciones alternativas de estudiantes de 9° y 10° grado sobre los conceptos «ser vivo» y«célula»

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

The concept «cell» is fundamental in Biology for the understanding of many biological and biotechnological phenomena. Empirical research shows that the consideration of students conceptions is of high relevance for successful teaching-learning-processes. Our study investigates the pre- and post instructional conceptions of chilean secondary students about «cell», «living being» and the relation between them. The results show that, even after instruction, many students are incapable to link characteristics and functions of living beings with characteristics and functions of cells, making difficult the understanding of the cell as the basic structural and functional unit of life.

Título traducido de la contribuciónFrom tree to chloroplast: K-9 and K-10 students' conceptions about «living being» and «cell».
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)31-52
Número de páginas22
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen30
N.º3
DOI
EstadoPublicada - nov. 2012
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Cell
  • Conceptual integration
  • Living being
  • Secondary students
  • Students conceptions

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Del árbol al cloroplasto: Concepciones alternativas de estudiantes de 9° y 10° grado sobre los conceptos «ser vivo» y«célula»'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto