Descripcion de la practica docente a traves de la interactividad profesor-alumnos

Tatiana Goldrine Godoy, Silvia Rojas Ramírez

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

Starting from a constructivist conception of the teaching and the learning, this work presents teacher-students interactivity as theoretical and methodological options to describe the practice of the professor in the classroom. A system of analysis of the interactivity is suggested that considers: interactivity segments, percentage of turns in the discourse, interaction between teacher-pupils and students-students, behaviors of the professor and the students. The description the teacher-students interactivity is exemplified in a classroom of primary.

Título traducido de la contribuciónDescription of teacher practice through the teacher-students interactivity
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)177-197
Número de páginas21
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen33
N.º2
EstadoPublicada - 2007
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Classroom discourse
  • Constructivism
  • Teacher practice
  • Teacher-students interactivity
  • Teaching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Descripcion de la practica docente a traves de la interactividad profesor-alumnos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto