El análisis didáctico como base de un curso en la formación inicial de profesores de educación primaria

Macarena Valenzuela-Molina, Elisabeth Ramos-Rodríguez, Lylian Iris González-Plate, Jocelyn Lysette Portugal-Villar

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

The design and implementation of an initial training course for teachers of mathematics to help understand how students relate to the professional knowledge provided in them, has been our focus. The authors start from the conception of formative process that approaches a functional view of the didactic knowledge of content, aimed at deepening on the meaning of the mathematical tasks that are involved in the lesson plans designed by future professors of three Chilean universities. From the qualitative paradigm, this research aims to show how the didactic analysis tool is useful to future teachers as a procedure to design, implement and evaluate the classes. Understanding these elements allows us to design courses more appropriate to the reality of initial training in the degrees of Chilean universities.

Título traducido de la contribuciónThe didactic analysis as a basis for a course in the initial training of primary school teachers
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)118-137
Número de páginas20
PublicaciónRevista Iberoamericana de Educacion Superior
Volumen9
N.º25
DOI
EstadoPublicada - jun. 2018
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Chile
  • Didactic analysis
  • Mathematics
  • Teacher training

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El análisis didáctico como base de un curso en la formación inicial de profesores de educación primaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto