El trabajo matemático de profesores en el tránsito de la geometría sintética a la analítica en el liceo

Carolina Henríquez-Rivas, Elizabeth Montoya-Delgadillo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

5 Citas (Scopus)

Resumen

The results of a research about Chilean teachers of Mathematics are shown in this investigation, in subject matters of Euclidean geometry, which articulates the approaches synthetically and analytically. The study presents a situation of reference that favors certain specific phases of work. The investigation sustains in the approach Mathematical Working Space and studies the personal work of the teacher with a methodological qualitative approach. The empirical evidence provides elements that allows us to characterize the paradigms in the cartesian sub-domain, which has been a contribution to the theoretical frame.

Título traducido de la contribuciónThe mathematical work of teachers in the transition from the synthetic geometry to the analytic at secondary school
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)45-66
Número de páginas22
PublicaciónBolema - Mathematics Education Bulletin
Volumen30
N.º54
DOI
EstadoPublicada - abr. 2016
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Analytical approach
  • Geometric working space
  • Synthetic approach

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El trabajo matemático de profesores en el tránsito de la geometría sintética a la analítica en el liceo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto