Comprensión de la media por profesores de educación primaria en formación continua

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This paper analyzes the open responses to a problem situation used in research on the mean with data containing outliers. The results reveal correct and incorrect perceptions and show that statistical notions regarding the context and representativeness of a data set are far removed from teacher training. Elementary teacher educators could draw from these perceptions and help to improve them so that future teachers may gain a full understanding of the concept, which will give them the skills they need to teach statistics in schools.

Título traducido de la contribuciónElementary school teachers' understanding of the mean during ongoing professional training
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-22
Número de páginas22
PublicaciónRevista Electronica de Investigacion Educativa
Volumen18
N.º1
EstadoPublicada - 2016
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Didactics of statistics
  • Measures of central tendency
  • Teacher training
  • Teaching statistics

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Comprensión de la media por profesores de educación primaria en formación continua'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto