Periodistas y redes sociales en Chile: Transformación digital y nuevas formas de visibilidad y creación de identidad

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Based on the content analysis of 1,400 Twitter and Instagram accounts, this study identified the social media profiles of 792 Chilean journalists from national media outlets to describe their visibility and activity levels and how they construct their identities. Our results show that although Chilean journalists have a solid digital presence, they use social media platforms differently, displaying various identity creation strategies and new journalistic roles. Our findings also address the media outlets' influence on Chilean journalists' profiles, level of use, and the identities emerging from their social media accounts.

Título traducido de la contribuciónHow chilean journalists use social media: Digital transformation and new forms of visibility and identity creation
Idioma originalEspañol
Número de artículoe2422
PublicaciónPalabra Clave
Volumen24
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 13 may 2021
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Chile
  • Instagram
  • Journalism
  • Journalists
  • Social media
  • Twitter

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Periodistas y redes sociales en Chile: Transformación digital y nuevas formas de visibilidad y creación de identidad'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto