La creación estética: Sonido y vibración en John Tavener

Ricardo Espinoza Lolas, Boris Alvarado, Patricio Landaeta Mardones

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

In this article we aim to explore the act of aesthetic creation in John Tavener (1944-2013) following the conception of logic of sensation of Gilles Deleuze (1925-1995) and the idea of body of Xavier Zubiri (1898-1983). We believe that by putting the concepts by both philosophers together it will be possible to understand the experience of the sonic vibration proposed by the sacred art in the Music of the Anglo-Saxon composer. Our methodology was to study the work of the musician Tavener and analyze his logic of sound used to compose. From there, compare such logic with the conception of matter in Zubiri and with the logic sensation of Deleuze.

Título traducido de la contribuciónThe aesthetic creation: Sound and vibration in John Tavener
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)203-213
Número de páginas11
PublicaciónMusica Hodie
Volumen15
N.º2
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Deleuze
  • Sensation, Sound and vibration
  • Tavener
  • Zubiri

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La creación estética: Sonido y vibración en John Tavener'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto