La educacion cientifica como apoyo a la movilidad social: Desafios en torno al rol del profesor secundario en la implementacion de la indagacion cientifica como enfoque pedagogico

Corina González Weil, María Teresa Martínez Larraín, Carolina Martínez Galaz, Karen Cuevas Solís, Liber Muñoz Concha

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

Education is one of the main factors that promote social mobility. Secondary education is important for the development of upper cognitive processes as for the destiny of the individuals, once they graduate of the school system. Scientific education, by means of the generation of scientific competence, can collaborate strongly in this development. At international and national level, the use of scientific inquiry is promoted as an effective pedagogical focus in the development of these competences, especially, at contexts of high vulnerability. The present work exposes some key features that teachers should have to implement this pedagogical focus. Finally, the role of science secondary teacher education is discussed.

Título traducido de la contribuciónScientific education as a support of social mobility
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)63-78
Número de páginas16
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen35
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2009

Palabras clave

  • Equity
  • Science education
  • Scientific competence
  • Scientific inquiry
  • Secondary education

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La educacion cientifica como apoyo a la movilidad social: Desafios en torno al rol del profesor secundario en la implementacion de la indagacion cientifica como enfoque pedagogico'. En conjunto forman una huella única.

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