La evaluación formativa en la enseñanza de la ética profesional de los futuros abogados: Aspectos cognitivos y evaluativos a través de un caso de estudio

Johann Benfeld, Patricio Lazo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The goal of this article is to answer the question about the best assessment strategy for a legal Ethics course. To achieve this goal this article takes as an example a course program as a study case, lying on the premise that the complexity of certain problems demands not only a reasonable mastery of the conceptual apparatus for them to manage but a frequently assessed teaching-learning process. The article manages, in this way, some ethical-conceptual iussues which nowadays are discussed; the possibilities that the selected course has for its treatment, and finally it proposes a scheme of formative assessment to allow both professor and student to the account of the progress and achievements of the student.

Título traducido de la contribuciónFormative assessment in teaching profession ethics of future lawyers: Cognitive and evaluative aspects through a case study
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)97-116
Número de páginas20
PublicaciónRevista Pedagogia Universitaria y Didactica del Derecho
Volumen8
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2021
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Formative assessment
  • Legal ethics
  • Neutrality principle
  • Non accountability principle
  • Partisan biases
  • Partisanship principle

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La evaluación formativa en la enseñanza de la ética profesional de los futuros abogados: Aspectos cognitivos y evaluativos a través de un caso de estudio'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto