Estrategias de legitimación del discurso de los diputados en la acusación constitucional en contra de la ministra de educación de Chile

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Resumen

This article is based on the Critical Discourse Studies and describes the legitimation strategies of the discourse (Martín Rojo & van Dijk, 1998) that was used in the Constitutional Impeachment against the Education Minister, Yasna Provoste Campillay, carried out in 2008 by three accusatory deputies of the right-wing. The discourse of three accusatory deputies is described in a parliamentary debate context from the legitimation strategies as linguistic and semantic resources displayed in their statements. The results indicate that the highest usage rate of legitimation strategies focuses on the semantic type. Within this, the most frequent is the appeal to the legality and normality, and legal procedures. As for the general type strategies, the most frequent is the use of linguistics forms such as adjectives.

Título traducido de la contribuciónLegitimation strategies of the deputies discourse on the constitutional impeachment against the education minister of Chile
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)168-182
Número de páginas15
PublicaciónRevista Signos
Volumen44
N.º76
DOI
EstadoPublicada - 2011
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Chilean parliamentary discourse
  • Critical discourse analysis
  • Legitimation strategies

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estrategias de legitimación del discurso de los diputados en la acusación constitucional en contra de la ministra de educación de Chile'. En conjunto forman una huella única.

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