Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad

Carolina Guerrero-Ortiz, Rita Borromero Ferri

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Modelling has become mandatory in the school curricula in many countries across the globe, often without providing teachers the training needed to address this challenge. With a qualitative case study, we analyzed the tasks designed by secondary mathematics pre-service teachers. We recognized how participants manage their knowledge for teaching modelling in the absence of training. Elements of knowledge for teaching such as translation between languages, recognizing unknown data, covariation, and usefulness of representations for understanding and solving problems, were identified. Our results also reveal that future teachers have a tendency to create word problems when first attempting to teach modelling.

Título traducido de la contribuciónPRE-SERVICE TEACHERS’ CHALLENGES IN IMPLEMENTING MATHEMATICAL MODELLING: INSIGHTS INTO REALITY
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)309-341
Número de páginas33
PublicaciónPNA
Volumen16
N.º4
DOI
EstadoPublicada - jul. 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Mathematics knowledge for teaching
  • Mathematics teacher training
  • Modelling
  • Word-problems

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto