PRE-SERVICE TEACHERS’ CHALLENGES IN IMPLEMENTING MATHEMATICAL MODELLING: INSIGHTS INTO REALITY

Título traducido de la contribución: Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad: INSIGHTS INTO REALITY

Carolina Guerrero-Ortiz, Rita Borromero Ferri

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Modelling has become mandatory in the school curricula in many countries across the globe, often without providing teachers the training needed to address this challenge. With a qualitative case study, we analyzed the tasks designed by secondary mathematics pre-service teachers. We recognized how participants manage their knowledge for teaching modelling in the absence of training. Elements of knowledge for teaching such as translation between languages, recognizing unknown data, covariation, and usefulness of representations for understanding and solving problems, were identified. Our results also reveal that future teachers have a tendency to create word problems when first attempting to teach modelling.

Título traducido de la contribuciónLos desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad: INSIGHTS INTO REALITY
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)309-341
Número de páginas33
PublicaciónPNA
Volumen16
N.º4
DOI
EstadoPublicada - jul. 2022

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad: INSIGHTS INTO REALITY'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto