Los desiertos del otro lado: el desierto como espacio formativo en Ciudades desiertas de José Agustín y Road Story de Alberto Fuguet

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article studies two Latin American coming-of-age novels that have placed their formative journeys beyond the northern border of the Latin America. The not-so-young protagonists of José Agustin's Ciudades desiertas (Mexico) and Alberto Fuguet's Road Story (Chile) flee towards the deserts of the United States in search of an epic seen many times in American films in order to give meaning to their disenchanted present. The objective of this study is to analyze the ways in which these novels represent bodies in transit through deserts as a formative process that questions what their protagonists understand as individual and national identity.

Título traducido de la contribuciónThe deserts of the other side: The desert as a formative space in Ciudades desiertas by José Agustín y Road Story by Alberto Fuguet
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)133-146
Número de páginas14
PublicaciónTaller de Letras
N.º55
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Affect
  • Coming-of-age journey
  • Deserts of North America

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los desiertos del otro lado: el desierto como espacio formativo en Ciudades desiertas de José Agustín y Road Story de Alberto Fuguet'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto