Los modelos materia, reacción química y termodinámica como núcleos estructurantes de una química escolar orientada a la formación ciudadana

Ainoa Marzábal, Virginia Delgado, Patricia Moreira, Cristian Merino, Valeria M. Cabello, Franklin Manrique, Macarena Soto, Luigi Cuellar, Daniel Izquierdo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The present work proposes to consider models as structuring nuclei of school Chemistry school with the aim of overcoming the current curricular challenges and orienting chemistry education towards citizenship education. Through the analysis of the existing literature in the field of the curricular organization of School Chemistry, the matter, chemical reaction and thermodynamic models are identified and characterized as the nuclei of School Chemistry by identifying the conditions, entities, properties, activities and organization that student representations about material systems are expected to include, to reason about a set of relevant facts for citizen education.

Título traducido de la contribuciónThe matter, chemical reaction and thermodynamic models as structuring cores of a citizenship- oriented school chemistry
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)109-126
Número de páginas18
PublicaciónEducacion Quimica
Volumen32
N.º5
DOI
EstadoPublicada - 2021
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Chemistry education
  • Citizenship
  • Curriculum
  • Model
  • Model-based curricula

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los modelos materia, reacción química y termodinámica como núcleos estructurantes de una química escolar orientada a la formación ciudadana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto