Modelos de gestión de la diversidad cultural para la escolarización de alumnado inmigrante en las escuelas chilenas: Desafíos para la interculturalidad actual

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

This paper offers a reflection on the challenges that are still present today in intercultural education in Chile, focusing his gaze on the tension that this poses to the increasingly systematic arrival of immigrant students into the classroom. From a review focused on the various models for managing cultural diversity it is provided a typology that allows schools with immigrant students, through their team and their teachers, to advance the understanding of these management models and installing the issue as a major concern.

Título traducido de la contribuciónManagement models of cultural diversity for the schooling of immigrant students in chilean schools: Challenges for the current intercultural
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)391-408
Número de páginas18
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen40
N.º2
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Cultural diversity
  • Immigration
  • Intercultural education

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelos de gestión de la diversidad cultural para la escolarización de alumnado inmigrante en las escuelas chilenas: Desafíos para la interculturalidad actual'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto