PAUTA PARA EVALUAR LA CAPACIDAD DE ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICA EN LA PRÁCTICA DE MAESTRAS DE INFANTIL EN FORMACIÓN

Raimundo Olfos Ayarza, Tatiana Goldrine Godoy, Sergio Morales Candia, Soledad Estrella, Grace Morales Ibarra, Amey Pinto Wong, Pamela Reyes Santander

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Since there are few instruments to measure of teaching in early childhood mathematics education, it is described the construction and validation of a Scale to Measure Mathematics Teaching Capability in Practice of pre-service early childhood teachers. Through of the validation by expert judgment, the scale obtained a content validity of.97 Aiken’s V coefficient and a reliability of.80 Cronbach's alpha coefficient. The work contributes with an instrument for initial teacher training processes and increases the corpus of knowledge about early mathematics education.

Título traducido de la contribuciónGuideline to evaluate the practical dimension of the ability to teach mathematics in pre-school teachers in training
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)343-364
Número de páginas22
PublicaciónPNA
Volumen16
N.º4
DOI
EstadoPublicada - jul. 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Early Childhood Education
  • Initial Teacher Training
  • Mathematics
  • Teaching Practice

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'PAUTA PARA EVALUAR LA CAPACIDAD DE ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICA EN LA PRÁCTICA DE MAESTRAS DE INFANTIL EN FORMACIÓN'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto