Pintura instintiva. Sobre la invención de un concepto y su definición histórica

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

From the first Chilean paintings acquired by the New York Museum of Modern Art in 1942, curatorial criteria are analyzed in the Latin American Art Collection and in the local contexts that determined such acquisitions through the rescue of popular art, and the concept of instinctive painting elaborated by Tomás Lago in relation to the work by the Chilean painter Luis Herrera Guevara.

Título traducido de la contribuciónInstinctive painting, about the invention of a concept and its historic definition
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)6-11
Número de páginas6
PublicaciónRevista 180
Volumen37
EstadoPublicada - 2016
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Instinctive painting
  • Latin American Art
  • Museum of Modern Art
  • Popular culture

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Pintura instintiva. Sobre la invención de un concepto y su definición histórica'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto