Polifonía en educación multicultural: Enfoquesacadémicos sobre diversidad y escuela

FELIPE ANDRES JIMENEZ VARGAS, Carmen Montecinos-Sanhueza

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

We examine the concept Multicultural Education in the educational researches in Chile. A review combining critical mapping and semantic analysis of articles identified the main communities and approaches in multicultural education for the last 10 years. The results show the prevalence of researches about indigenous communities and approaches focused on human relationships as well as the recognition and maintenance of sociocultural identities. The discussion raises awareness on the need to expand the research into other culturally diverse communities, to include a perspective of social justice to address the school inequalities. Finally, it encourages the development of applied, transforming and groUnded educational research.

Título traducido de la contribuciónPolyphony in the multicultural education: Academic approaches on diversity and school
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)105-128
Número de páginas24
PublicaciónMagis
Volumen12
N.º24
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2019

Palabras clave

  • Cross-cultural education
  • Cultural education
  • Research on education
  • Social justice

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Polifonía en educación multicultural: Enfoquesacadémicos sobre diversidad y escuela'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto