Profesores que leen y enseñan a leer: El lugar de la lectura durante la formación

Carla Muñoz, Felipe Munita, Jorge Valenzuela, Enrique Riquelme

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

7 Citas (Scopus)

Resumen

This article reviews the studies on the teacher's relationship with reading and analyses the place of reading in the training of teachers as mediators of culture. The analysis shows the importance of studying the relationship between the future teacher and reading through their reading habits, their motivation to read and their beliefs about reading as critical factors for those who will be educators of new readers.

Título traducido de la contribuciónTeachers who read and teach to read: The place of reading during initial teacher training
Idioma originalEspañol
PublicaciónEspacios
Volumen39
N.º40
EstadoPublicada - 2018

Palabras clave

  • Beliefs
  • Pre-service teachers
  • Reading
  • Reading habits

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Profesores que leen y enseñan a leer: El lugar de la lectura durante la formación'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto