La lectura y el futuro profesor: Una aproximación a sus creencias acerca de la lectura

Carolina González Ramírez, Marcelo González Figueroa, Constanza Lobos Guerrero, Jorge Valenzuela, CARLA VIVIANA MUÑOZ VALENZUELA

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

To investigate the beliefs of future teachers about reading, we conducted a mixed-type textual content analysis. 364 future teachers of Primary Education (n = 202) and Early Childhood Education (n = 162) from 9 Chilean universities participated in this study. These future teachers reveal diverse beliefs about reading (inter and intrasubject) that range from tools to cultural practice. Contrary to expectations, we verified a predominance of notions characterized by a low number of facets and an emphasis on definitions from the experiential, independent of the career, and years of training. Thus, the classification of beliefs, simultaneously considering wealth and specialization, shows a high concentration in the simple experiential type, with low specialization and low richness (71%).

Título traducido de la contribuciónReading and the future teacher: An approach to their beliefs about reading
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)355-385
Número de páginas31
PublicaciónLiteratura y Linguistica
N.º42
DOI
EstadoPublicada - 29 oct 2020
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Beliefs
  • Reader training
  • Reading
  • Teacher training

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La lectura y el futuro profesor: Una aproximación a sus creencias acerca de la lectura'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto