Realidad aumentada para el diseño de secuencias de enseñanza-aprendizaje en química

Cristian Merino, Sonia Pino, Eduardo Meyer, José Miguel Garrido, Felipe Gallardo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

16 Citas (Scopus)

Resumen

This article invites reflection on the design of teaching-learning sequences (TLS) with augmented reality (AR). TLS to understand as the planning document teaching situations and corresponding learning a subject or discipline specific content and Augmented Reality (AR), as the combination of real environments, which information is incorporated digitally extending it our senses show us reality. TLS design with RA for teaching chemistry is the development of the visualization and use of information from 2D contexts (eg textbooks) to one of 3D (ie manipulation, interaction, perspective, complexity, integration etc.) and building bridges between theory and practical experience. In this article we review some examples and prototypes in which we are working from reference literature.

Título traducido de la contribuciónAugmented reality to design teaching-learning sequences in chemistry
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)94-99
Número de páginas6
PublicaciónEducacion Quimica
Volumen26
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Augmented reality
  • Chemical education
  • Teaching-learning sequences

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Realidad aumentada para el diseño de secuencias de enseñanza-aprendizaje en química'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto