Sistema de medición de la calidad de la educación física en Chile y su influencia en la realidad escolar

Fernando Javier Rodriguez, Daniel Alexis Estrada Coz, Tomás Quezada Durán, Álvaro Andrés Tapia Guajardo, Carlos Humberto Valderrama Alvarado, Alberto Moreno Doña

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

10 Citas (Scopus)

Resumen

The current SIMCE-EF (Physical Education Quality Measurement System) measures elements of physical fitness that have little to do with the discipline’ learning goals. The aim of this study is to determine how SIMCE-PE’s influence is perceived by teachers on their own teaching practices and the school environment. Seventeen PE teachers were interviewed – a hundred percent of the public system personnel in Viña del Mar, where the exams were applied in 2010, 2011, and 2012. According to the teachers, the exam has no impact on the school and such results can remain in the future since SIMCE-PE only measures physical fitness and in a pilot format.

Título traducido de la contribuciónA system for measuring the quality of physical education in Chile and its influence on school experience
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)435-448
Número de páginas14
PublicaciónMovimento
Volumen21
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 abr. 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Human
  • Physical conditioning
  • Quality management
  • SIMCE

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Sistema de medición de la calidad de la educación física en Chile y su influencia en la realidad escolar'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto