Espacios de trabajo geométrico sintético y analítico de profesores y su práctica en el aula

Carolina Henríquez Rivas, Elizabeth Montoya Delgadillo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

In this paper we show the results of a study in relation to the mathematical work and practice of two novice teachers, when the classroom topic involved the differing views related to synthetic and analytic Euclidean geometry. We present the ideal mathematical working space (MWS) for each teacher, specifically, the movements between the components of the epistemological and cognitive planes, and the privileged geometric paradigm. The results provide empirical information regarding the teaching practice when using different geometric methods and on the possibility of complementing them, and furthermore the topic is presented as a new way of studying through the MWS.

Título traducido de la contribuciónSynthetic and analytic geometrical working space of teachers and their practices in the classroom
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)51-70
Número de páginas20
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen33
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Geometrical paradigm
  • Mathematical working
  • Teacher

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Espacios de trabajo geométrico sintético y analítico de profesores y su práctica en el aula'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto