Tablas Estadísticas En Libros De Texto Chilenos De Tercer Año De Educación Primaria

Danilo Díaz-Levicoy, Felipe Ruz, Elena Molina-Portillo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

In the present paper, we describe preliminary results of analyzing the activities in which statistical tables are involved in textbooks of third grade of Primary Education in Chile. To collect the data, a Content Analysis was carried out in the units related to statistics and probability of three textbooks, which have been chosen for their wide dissemination. The results show that the most frequent type of representation corresponds to the counting table and the activities of translating and calculating, related to the construction of graphs and the development of arithmetic operations with the information of a table. Finally, we observe differences on the type of table and activity according to the textbook that is considered.

Título traducido de la contribuciónStatistical tables in chilean textbooks of the third year of primary education
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)196-218
Número de páginas23
PublicaciónEspaco Plural
Volumen18
N.º36
EstadoPublicada - 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Primary school
  • Statistical tables
  • Textbooks

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Tablas Estadísticas En Libros De Texto Chilenos De Tercer Año De Educación Primaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto