Competence in early science childhood education: Is our kitchen a chemistry lab?

Título traducido de la contribución: Tus competencias en ciencias en educación parvularia: ¿Nuestra cocina es un laboratorio de química?

Cristian Merino, Carla Olivares, Angélica Navarro, Karina Avalos, Marta Quiroga

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article under fondecyt project 11100402 accounts the experiences of a group of educators that promote and develop competencies for the assessment of science, technology and innovation in 2-5 years old children. During project development educators have faced issues, including what vision of teaching, learning and image of science to promote to young students facing early and timely encounter with science, particularly in chemistry. An example of this approach comes from the discipline in the article, as some results are also discussed in the development of activities for infants and from educators.

Título traducido de la contribuciónTus competencias en ciencias en educación parvularia: ¿Nuestra cocina es un laboratorio de química?
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)229-239
Número de páginas11
PublicaciónEducacion Quimica
Volumen25
N.ºE1
DOI
EstadoPublicada - 15 may. 2014

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Tus competencias en ciencias en educación parvularia: ¿Nuestra cocina es un laboratorio de química?'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto