A practice-based approach to foreign language teacher preparation: A cross-continental collaboration

Título traducido de la contribución: Un enfoque basado en la práctica para la formación de profesores de lenguas extranjeras: Una colaboración internacional

Malba Barahona, Kristin J. Davin

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

The international trend towards a practice-based approach in teacher education has permeated foreign language teacher education and English language teaching. A practice-based approach is based on the understanding that teachers learn to teach a language by engaging in “actual” teaching rather than “talking” about teaching. We report on the implementation of a practice-based approach in two different contexts: an initial English teacher education program in Chile and an initial foreign language teacher education program in the United States. We provide practical recommendations and areas of caution for future enactments. The findings demonstrate that incorporating a practice-based approach into the university classroom offers a useful affordance for examining and illuminating the complexities of foreign language teaching practice across contexts.

Título traducido de la contribuciónUn enfoque basado en la práctica para la formación de profesores de lenguas extranjeras: Una colaboración internacional
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)181-196
Número de páginas16
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen23
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2021
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Un enfoque basado en la práctica para la formación de profesores de lenguas extranjeras: Una colaboración internacional'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto