Un estudio exploratorio sobre las competencias numéricas de los estudiantes para maestro

Luis C. Contreras, José Carrillo, Diana Zakaryan, Ma Cinta Muñoz-Catalán, Nuria Climent

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

Concerning mathematics education, primary teachers initial education should encourage the acquisition of competences with respect mathematics teaching and learning, assuming that most of those related to the discipline will be learned. This objective is undermined by the numerous and serious gaps in student teachers' mathematical knowledge which impede them from getting engaging in specific pedagogical reasoning. Through an exploratory study with student teachers from the University of Huelva, we investigate the level of numerical competence they have.

Título traducido de la contribuciónAn exploratory study about student teachers' numerical competences
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)433-457
Número de páginas25
PublicaciónBolema - Mathematics Education Bulletin
Volumen26
N.º42 B
DOI
EstadoPublicada - abr. 2012
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Exploratory Study
  • Mathematic Knowledge
  • Numerical Competences
  • Student Teachers

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Un estudio exploratorio sobre las competencias numéricas de los estudiantes para maestro'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto