Vínculos y brechas entre el conocimiento teórico y el conocimiento práctico perceptual de una futura profesora en la enseñanza de la multiplicación de expresiones algebraicas

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

Prospective mathematics teachers require an integrated education to respond to the school system demands, so that they are able to explicitly link the knowledge acquired in their training with the practice-based experiences. The purpose of this article is to investigate the links and gaps between the theoretical knowledge and the perceptual practical knowledge of a prospective teacher who participates in a Lesson Study experience in a university course, through the lesson plan, class observation and interviews. The results show situations associated with these links and gaps between the knowledge of a prospective teacher that emerge in the teaching experience of algebraic expressions multiplication, and how these influence the management understanding and learning opportunities for their students.

Título traducido de la contribuciónLinks and gaps between theoretical knowledge and perceptual practical knowledge of a future teacher when teaching algebraic expressions multiplication
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)591-612
Número de páginas22
PublicaciónBolema - Mathematics Education Bulletin
Volumen33
N.º64
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Initial teacher training
  • Lesson Study
  • Perceptual practical knowledge
  • Theoretical knowledge Teaching of Algebra

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Vínculos y brechas entre el conocimiento teórico y el conocimiento práctico perceptual de una futura profesora en la enseñanza de la multiplicación de expresiones algebraicas'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto